Handleiding webplatform

Proficiat met uw aankoop bij geosat.be hetzij via onze website zelf, hetzij via bol.com.

Het toestel is werkend vanuit de doos en is dus ingesteld om ons online tracking platform zijn locatie door te geven. Alle toestellen worden door ons getest voor ze ons magazijn verlaten.

Bij vragen zijn wij steeds bereikbaar via ons contactformulier

Inloggen

U kan ons tracking platform bereiken via http://track.geosat.be ofwel via de Fleet App. Over deze app leest u hieronder meer. Hier logt u in met de gegevens die u bij aankoop ontving.

Wachtwoord wijzigen

Eenmaal ingelogd is het aangewezen om uw wachtwoord te wijzigen. U kan het wachtwoord wijzigen in de menubalk rechts bovenaan de pagina op uw naam te klikken en te kiezen voor “Settings”. Hierbij krijgt u een venster te zien waar u kan kiezen om uw wachtwoord te wijzigen.

Het toestel volgen

U kan het toestel volgen zonder een speciale handeling te stellen. De tracker stuurt op geregelde tijdstippen zijn positie door. U ziet deze positie, direct na ontvangst op de server, in ons webplatform. In foto hiernaast ziet u een live beeld van een stilstaande GPS tracker.

Historiek van de routes

In de linkerkolom ziet u onder de rubriek “Vehicles” uw tracker(s) staan.

Hierin staan alle trackers of operatoren (personen met een login) die zijn toegekend aan uw account. Bij “Last seen” staat ook het moment van de ontvangst van de laatste positie van de tracker.

U heeft twee mogelijkheden om uw routes weer te geven. U kan rechtsklikken op de naam dan de tracker waarvan u de gereden route wil zien en kiezen voor “Show track”. Hier kan u dan snel de gereden routes zien van vandaag, gisteren, deze week en vorige week.

Indien u de route meer in detail wil opzoeken, bijvoorbeeld op een specifiek moment van de dag, dan dient u links onderaan te kiezen voor “Tracks”.

In het keuzemenu kies u de gewenste tracker (u vinkt deze aan), daaronder kiest u het gewenste moment (dag, uur , minuten). U bevestigt met “Select”.

De route wordt direct op de kaart getekend.

Op de kaart kunt u lijnen en cirkels onderscheiden. Een cirkel met daarin een duurtijd toont hoelang uw tracker op de locatie heeft stilgestaan.

De rode lijnen betreffen verbindingslijnen tussen de verschillende trackpunten. Deze punten worden om de 5 minuten op de kaart geplaatst, of bij elke bocht van meer dan 30 graden. Een cirkel met een cijfer in geeft aan dat er meerdere cirkels zichtbaar zullen worden wanneer u meer inzoomt op de kaart.

Geofencing

Via onze software kunt u op een gemakkelijke en gebruiksvriendelijke manier één of meerdere zogenaamde “Geofences” instellen, dit zijn virtuele afbakeningen van een terrein. Hierbij tekent u een bepaalde vorm op de kaart. Hierna kunt u kiezen of u een melding krijgt als het toestel deze zone binnengaat of buitenkomt.

Een voorbeeld:

U bent eigenaar van een boot en deze ligt op een meer. U heeft in onze GPS tracking software een virtuele afbakening gemaakt rond de oevers van het meer.

Dieven besluiten uw boot los te maken van de steiger en deze op een aanhangwagen te trekken buiten deze zone. Hierop krijgt u een melding en kunt u onmiddellijk ingrijpen.

U kan hierna kiezen tussen een veelhoek (polygon) of een circkel. U tekent deze op de kaart en geeft deze geofence een naam.

Wanneer u de eerste keer gebruik wenst te maken van Geofences, dient u contact op te nemen met ons. Wij passen dan enkele instellingen samen op maat aan.

Fleet App

Om push meldingen te krijgen van bepaalde alarmen en gemakkelijker met ons tracking platform te kunnen werken, raden wij u aan de Fleet app te installeren op uw smartphone.

Deze app is beschikbaar op zowel Android als IOS. Deze is te downloaden via onderstaande QR codes.

Bij server vult u https://track.geosat.be in samen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Inloggen

U kan ons tracking platform bereiken via http://track.geosat.be ofwel via de Fleet App. Over deze app leest u hieronder meer.

Live meevolgen met de Fleet-App

Routes herbekijken via de Fleet-App